Η ιστοσελίδα είναι αφιερωμένη στη μνήμη του Γιάννη Κωνσταντόπουλου ο οποίος ήταν ο ιδρυτής της το 2006.

Sunday 7 June 2026

Επιτυχημένος ο ετήσιος χορός της Αδελφότητας Σελλαδιτών Άρτας

Με μεγάλη επιτυχία και σε πολύ ευχάριστο κλίμα πραγματοποιήθηκε την Κυριακή της Αποκριάς 17 Μαρτίου, στην αίθουσα δεξιώσεων «ΣΑΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» στο Περιστέρι Αττικής, η εκδήλωση κοπής πίτας και ο ετήσιος χορός  της Αδελφότητάς μας.

Στον όμορφο και φιλόξενο χώρο του «ΣΑΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» τα μέλη της Αδελφότητας Σελλαδιτών και οι φίλοι τους προσήλθαν μαζικά, παρόλο το τριήμερο της Καθαρά  Δευτέρας (που λείπει  ο περισσότερος κόσμος από την Αθήνα). Όλοι με  καλή  διάθεση και  αγάπη για την Αδελφότητα και το χωριό μας δημιούργησαν μια ευχάριστη -οικογενειακή ατμόσφαιρα.

Στην αρχή της εκδήλωσης ο πρόεδρος της Αδελφότητας Κώστας Ι. Χριστοκώστας καλωσόρισε τους παρευρισκομένους, ενώ κάλεσε στο βήμα τον Ηλία Μπούρα πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Σελλάδων «ο ΠΥΡΣΟΣ» να απευθύνει χαιρετισμό. 

Την πίτα έκοψε κατόπιν επιθυμίας του Δ.Σ. όπως συνηθίζουμε κάθε χρόνο της Αδελφότητας ο Σπύρος Σαπρίκης, ιδρυτικό μέλος της Αδελφότητας και επί σειρά ετών στο διοικητικό συμβούλιο.

 

Την παράσταση έκλεψαν για ακόμη μια φορά τα μέλη του «Πυρσού» που ήρθαν αυθημερόν από το χωριό για να στηρίξουν και να παραβρεθούν την εκδήλωση μας, με αυτό τον τρόπο  στήθηκε το μεγάλο γνήσιο  Σελλαδίτικο γλέντι που κράτησε ως τις 9 το βράδυ και έκλεισε με το τραγούδι-χορό «πως το τρίβουν το πιπέρι».

Την εκδήλωση χαιρέτησε ο χωριανός μας δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής παράταξης Ηλίας Σαπρίκης. Μεταξύ άλλων παραβρέθηκε ο Δημήτρης Μπακοδήμος από το  Στάνο Αιτωλοακαρνίας μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπνδίας Συλλόγων Βάλτου.

Από τις έξι (6) βασιλόπιτες που διατέθηκαν, η καθεμία περιείχε από ένα φλουρί – δώρα, τα οποία αναφέρονται παρακάτω

1.            Τριήμερη διαμονή στη Villa Stathis, στον Αγιο Νικήτα Λευκάδας από των χωριανό μας Στάθη Οικονόμου.

2.            Δωροεπιταγή αξιάς 60 ευρώ από Σουπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης.

3.            Τοστιέρα, από Σουπερ Μάρκετ Γαλαξίας.

3.            Καφετιέρα φίλτρου από Σουπερ Μάρκετ Γαλαξίας.

4.            Μενού (2) ατόμων στην Ταβέρνα ο Παράδεισος, Πετρούπολη.

5.            (2) Πομάδες ανδρικών μαλλιών, προσφορά κομμωτηρίου Μαρία Μπακοδήμου, Μιαούλη 96 Αιγάλεω.

6.            Περιποίηση γυναικείων μαλλιών (αξίας 50 ευρώ) προσφορά κομμωτηρίου Μαρία Μπακοδήμου, Μιαούλη 96 Αιγάλεω.

Το Δ.Σ της Αδελφότητας Σελλαδιτών ευχαριστεί θερμά όλους όσους βρέθηκαν στην εκδήλωση και όσους βοήθησαν με τον δικό τους τρόπο,  ιδιαίτερα δε τον Πολιτιστικό Συλλόγο Σελλάδων «ο ΠΥΡΣΟΣ» που στήριξε την εκδήλωση ως μέγας χορηγός.

Επίσης ευχαριστούμε την ορχήστρα μας με το «δίκο» μας παιδί στο κλαρίνο, τον Βαγγέλη Παντιώρα, την Χρυσούλα Τζαμαλή και τον Πέτρο Πανάγο στο τραγούδι που κράτησαν αμείωτο το κέφι από την αρχή μέχρι το τέλος.

 

 

 

ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΣΕΛΛΑΔΙΤΩΝ ΑΡΤΑΣ

Σελλαδίτικα Νέα 218

Σελλαδίτικα Νέα αριθμός φύλλου 218.

Κυκλοφόρησε το νέο φύλλο της εφημερίδας μας και επειδή πολλοί συνδρομητές μας ρωτάτε συνέχεια γιατί «τα Σελλαδίτικα Νέα» δεν κυκλοφορούν στην ώρα τους, σας επισημαίνουμε ότι αυτό οφείλεται στις επαγγελματικές που έχουμε όλοι στο Διοικητικό Συμβούλιο όσο και στο τυπογραφείο-εκτυπωτήριο. Θα καταβάλουμε δε, κάθε δυνατή προσπάθεια να είμαστε συνεπείς.

Κοπή Πίτας - Ετήσιος Χορός 2024

Μετά από τέσσερα χρόνια -λόγω των περιορισμών της πανδημίας- ανταμώνουμε ξανά και  διοργανώνουμε τον ετήσιο χορό μαζί με την κοπή πίτας της Αδελφότητάς μας.

Έτσι λοιπόν, σας προσκαλούμε στην εκδήλωσή μας που θα γίνει την Κυριακή  17 Μαρτίου και ώρα 13:30 μμ, στην αίθουσα δεξιώσεων SALA«ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ» στο Περιστέρι, κοντά στο σταθμό μετρό Ανθούπολη (Τελαμώνος 87).

Σα περιμένουμε όλους, με την καλή σας διάθεση για ένα κυριακάτικο – μεσημεριανό ξεφάντωμα, να χορέψουμε και να τραγουδήσουμε.

  Τη διασκέδαση θα αναλάβει η ορχήστρα με τους παρακάτω μουσικούς: στο τραγούδι η Χρυσούλα Τζαμαλή και ο Πέτρος Πανάγος, ενώ στο κλαρίνο ο Βαγγέλης Παντιώρας.

Η τιμή της πρόσκλησης ανέρχεται στα 25 ευρώ με πλήρες μενού (δύο είδη σαλάτας, δύο είδη τυριών, λουκάνικο, τζατζίκι, και κυρίως πιάτο φιλέτο χοιρινό-φιλέτο μπούτι κοτόπουλο με πατάτες φούρνου και ρύζι), ενώ το κρασί (λευκό-ροζέ ΖΙΤΣΑ), μπύρα ΦΙΞ όπως και τα αναψυκτικά, απεριόριστα. Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα κατόπιν συννενόησης για για παιδικό μενού.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση ενημερώστε μας εως και Πέμπτη 15 Μαρτίου.

Τηλέφωνα κρατήσεων: 6974607335  &  6974308760


40 χρόνια Σελλαδίτικα Νέα 1982-2022

Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

 

Tα «Σελλαδίτικα Νέα» γράφουν, αλλά και καταγράφουν την ιστορία του χωριού μας, είναι ο συνδετικός κρίκος των απανταχού Σελλαδιτών. Με την έλευση του 2022 συμπληρώνονται 40 χρόνια από την ίδρυσή τους.

 

Το πρώτο φύλλο δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του “μακρινού” 1982, όταν πρόεδρος της Αδελφότητας ήταν ο Γιάννης Χαβέλας, μια πρωτοποριακή απόφαση για τα δεδομένα της επόχής. και έκτοτε, εκδίδονται αδιάλειπτα, παλαιότερα κάθε δύο μήνες και πλέον κάθε τρεις.

 

Όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από τις σελίδες της εφημερίδας μας καταγράφηκε το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας του χωριού μας. Αναδείχθηκαν τα προβλήματα του χωριού και της ευρύτερης περιοχής, οι παραδόσεις του, τα ήθη και τα έθιμά του,αλλά και οι καθημερινές ιστορίες, οι αξίες, οι επιτυχίες των ανθρώπων του.

Σε αυτές τις δεκαετίες, η εφημερίδα ήταν ασυμβίβαστη στα κακώς κείμενα,δεν υπηρέτησε ποτέ κανένα συμφέρον, ούτε κομματικό, ούτε προσωπικό, ούτε κερδοσκοπικό. Δεν χρωστούσε σε κανέναν, δεν ζήτησε ποτέ εξυπηρετήσεις και, έτσι, κατάφερε να επιτελέσει το καθήκον της όπως έπρεπε.

 

Η σταθερή πορεία των εφημερίδας όλα αυτά τα χρόνια είναι αποτέλεσμα της αγάπης των απανταχού Σελλαδιτών, που, από όλη την Ελλάδα και από όλα τα μήκη και πλάτη της γης, αγκάλιασαν την εφημερίδα, την έβαλαν στα σπίτια τους. Αλλά και της ανιδιοτελούς προσπάθειας των εκάστοτε διοικητικών συμβουλίων.

 

Τα «Σελλαδίτικα Νέα» βραβεύθηκαν από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών, το Μάιο του 2014, σε αναγνώριση της μακρόχρονης προσφοράς τους στον τόπο, τον πολιτισμό και την κοινωνία.

 

Σας ευχαριστούμε, λοιπόν, για την εμπιστοσύνη που μας έχετε δείξει αυτά τα χρόνια. Δεν τη θεωρούμε δεδομένη και για αυτό προσπαθούμε να την τιμούμε με κάθε δυνατό τρόπο.

 

Το ταξίδι συνεχίζεται 1982…

 

Να στηριχθούν και οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι!


Σάββατο 27 Μαρτίου 2021


 Η οικονομική ενίσχυση των συλλόγων από την πολιτεία κρίνεται αναγκαία.

Διανύουμε πλέον το δεύτερο χρόνο αδράνειας των πολιτιστικών συλλόγων, τα έξοδα τους όμως τρέχουν (ενοίκια, λειτουργικά έξοδα, ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις κλπ.)ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει, για τη βιωσιμότητα τους, αποτελεί η απαγόρευση πραγματοποίησης εκδηλώσεων, λίγοι ήταν οι σύλλογοι, οι οποίοι κατάφεραν  στα μικρά αυτά διαστήματα που -επιτράπηκε τους τελευταίους 12 μήνες-  να πραγματοποιήσουν κάποια δραστηριότητα.

Οι σύλλογοι οργάνωναν αυτές τις εκδηλώσεις (χοροεσπερίδα,συνεστίαση,κοπή πίτας, γενική συνέλευση κλπ.) για το αντάμωμα των χωριανών μελών, αλλά και για ένα πολύ βασικό λόγο την είσπραξη την συνδρομή τους που στα περισσότερα σωματεία είναι τα μόνο έσοδό τους. Σήμερα είναι “ανενεργοί” όλοι οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι της χώρας, πράγμα που δεν βλέπουμε να αλλάζει άμεσα… Ενώ βέβαια, αν επαναδραστηριοποιηθούν δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, πως και με τι τρόπο θα γίνει.

Σιγά σιγά με την κατάσταση που επικρατεί, τα μέλη απομακρύνονται και η διάθεση τους για προσφορά εξασθενεί.

Πέρασε ήδη μια δεκαετία με οικονομική κρίση, τα σωματεία όμως πάλεψαν και έμειναν όρθια, και τώρα τι; Θα σβήσουν;

Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι, επιτελούν σημαντικό έργο, διατηρούν και μεταδίδουν την παράδοση του τόπου μας, είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ παρόν και μέλλον.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία ενέργεια, από το αρμόδιο υπουργείο της κυβέρνησης, για ένταξη των πολιτιστικών σωματείων στη λίστα των πληττόμενων επιχειρήσεων από τα μέτρα αντιμετώπισης του κορωνοϊού, με ανάλογες χορηγήσεις (αποζημίωση ειδικού σκοπού επίδομα οικονομικής ενίσχυσης,φορολογικές υποχρεώσεις κ.ά.), όπως βέβαια και έγινε στις πιο πολλές επιχειρήσεις της χώρας.

 Σήμερα η άμεση οικονομική ενίσχυση των συλλόγων από την πολιτεία κρίνεται αναγκαία, όσο ποτέ άλλοτε, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να συνεχίσουν απρόσκοπτα την λειτουργία τους.

ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ

 

ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΣΕΛΛΑΔΙΤΩΝ ΑΡΤΑΣ

 

Σελλαδίτες Αγωνισταί του 1821

 


 

 

Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

 


 

Με αφορμή της επετείου των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση του 1821, αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο του Δημήτριου Φ. Καρατζένη που δημοσιεύθηκε στα «Σελλαδίτικα Νέα», στο φύλλο 25 (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 1986). Σε αυτό το άρθρο περιλαμβάνονται Σελλαδίτες αγωνιστές που έλαβαν μέρος στην επανάσταση. Το κείμενο είναι στην αρχική του μορφή, δηλαδή στην καθαρεύουσα.

 

 

«Κύριε Διευθυντά,

 

'Ετυχε να διαβάσω την αξιόλογον εφημερίδα σας «ΣΕΛΛΑΔΙΤΙΚΑ ΝΕΑ» και ομολογώ ότι με εντυπωσίασε η ποικιλία της ύλης της και η δι' αυτής παρουσίασις των διαφόρων ζητημάτων του χωριού σας. Δεχθήτε, παρακαλώ, τα συγχαρητήρια μου δια την ωραίαν σας προσπάθειαν. Επί τη ευκαιρία σας αποστέλλω, εκ των εργασιών μου, έναν μικρών κατάλογον Σελλαδιτών αγωνιστών του 1821, που είναι απόδειξις τρανή της συμμετοχής των Σελλαδιτών εις την απελευθέρωσιν της Ελλάδος.

 

Εις το εκδοθέν κατά το 1978 βιβλίον μου «Η Άρτα εις την Επανάστασιν του 1821, θυσίαι και Αγωνισταί», περιλαμβάνονται και ολίγοι αγωνισταί εκ Σελλάδων όσους η έρευνά μου μέχρι τότε ηδυνήθη να ανεύρη εις τα διάφορα Αρχεία.

 

 

Πιστεύω ότι έλαβον πολλοί περισσότεροι μέρος εις την Επανάστασιν της Ανεξαρτησίας, αλλά είναι πολύ δυσχερής η ανακάλυψις των ονομάτων εις τα ανεξάντλητα αρχεία του αγώνος».

 

 

Εις το βιβλίον μου αυτό περιλαμβάνονται οι κάτωθι Σελλαδίτες:

 

1. Αναγνώστης Κουτσοδήμος. Ερριψοκινδύνευε να κρατή εις επαφήν την επαναστατικήν επιτροπήν Άρτης με την ελληνικήν Διοίκησιν Μεσολογγίου. Περνούσε δια να εκτελέση την αποστολή του μέσω των εχθρικών γραμμών του Μακρυνόρους.

 

2. Γεώργιος Κουτρούμπας. Απ' αρχής του πολέμου έλαβεν μέρος εις αυτόν εις πολλές μάχες του. Το 1825 προτείνεται η προαγωγή του εις υποχιλίαρχον και ανδραγάθησε κατά την δευτέραν και αιματηράν πολιορκίαν του Μεσολογγίου.

 

3. Αναγνώστης Παπαπάνος ή Καναράς. Υπαξιωματικός υπό τον Ιωάννην Ράγκον, έλαβε μέρος εις τας μάχας του Μακρυνόρους, Καλαρυτών, Συρράκου, Κριθάρια Ματσουκίου, Αητού, Αυτιού, Σχωρετσιάνων, Σταυρού, Καρπενησίου, Αγράφων, Κανάλια, Βουνέση Αγράφων, Βουργαρελίου, Βάλτου, Λουτρακίου Βονίτσης, Καρβασαρά, Ξηρομέρου, Ραδοβυζίου, Σπηλιάς Αγράφων, Ρίβιου, Κομποτίου, Αηλιά Κιχοινιάς και το 1822 εις το Ματεσιό Πέτα υπό τον Γεώργιο Μπακόλαν. Μετά το 1826 υπό τον Γεώργιο Καραϊσκάκην, εις το Χαϊδάρι, Μενίδι Αθηνών, Αράχωβα, Δόμβραινα, Τουρκοχώρι, Δίστομου και Κλήμα Ναυπάκτου.

Μετά τον θάνατον του Καραΐσκάκη υπό τον Κώσταν Μπότσαρην, εις Μαχαλά, Παλιομάνινα και εις την μάχην της Ναυπάκτου. Κατά την δευτέραν ποιορκίαν του Μεσολογγίου ήτο με την φρουράν του, κατά δε την έξοδον διεσώθη.

 

4. Αναγνώστης Σελλαδίτης. Εγεννήθη στις Σελλάδες το 1808.Πού νέος κατετάγη εις τα τμήματα της Επαναστάσεως και έλαβε μέρος εις πολλάς μάχας.Το 1828 υπηρετεί εις την χιλιαρχίαν του Αθανασίου Κουτσονίκα.

 

5. Νικολός Τζιοβάρας. Εγεννήθη στις Σελλάδες το 1803 και έλαβε μέρος εις διαφόρους μάχας της Ακαρνανίας υπό τον Νότη Μπότσαρην. Το 1829 είναι στη φρουρά του Μακρυνόρους.

 

Νεωτέρα έρευνα απεκάλυψεν και έναν άλλο μεγάλος αριθμόν αγωνιστών, εξ αυτών και μερικούς εκ Σελλάδων, που θα συμπεριληφθούν τις δεύτερον βιβλίων αγωνιστών του έχω προς έκδοσιν.

 

1. Αθανάσιος Κουτρούμπας, Ανθυπολοχαγός. Την 7ην Μαρ τίου 1836, ο τότε βασιλεύς Όθων του απένειμε τον Αργυρούν Σταυρόν δια τας υπηρεσίας του κατά τον μεγάλον αγώνα.

 

2. Γεώργιος Νάνος.Έλαβεμέρος εις την Επανάστασιν και μετά την λήξιν αυτής παρέμεινε εις τον στρατόν. To 1836 επροτάθη από την Διοίκησιν όπως του απονεμηθή παράσημων διά τας υπηρεσίας του.

 

3. Αντώνιος Παπαπάνος. Αφού έλαβε μερος εις όλον τον αγώνα, μετά την απελευθέρωσιν παρέμεινε στην Άθήνα. Τον Δεκέμβριον του 1843 υπέβαλε εις την Στρατιωτικήν Γραμματείαν τα δικαιολογητικά του και ζητεί να του απονεμηθεί χάλκινον Αριστείον.

 

4. Ιωάννης Πήττας. Υπηρέτησε με την φρουράν του Μεσολογγίου και κατά την έξοδον διεσώθει. Έπειτα ετάχθη υπό τον Κώσταν Μπότσαρην και υπηρετεί εις την Γαστούνην.

 

5. Βασίλειος Καλαμπόκης. Μετά την απελευθέρωσιν της επαρχίας Άρτης παρέμεινε εις τον Βάλτον και το 1844 επροτάθη από τον οπλαρχηγό Αναγνώστην Οικονόμου να του δοθή παλκούν εθνόσημον.

 

6. Τσούλος Καλαμπόκης. Προτείνεται και αυτός κατά τον ίδιον χρόνον 1844 δια σιδηρούν εθνόσημον.

 

7. Πέτρος Λαχανάς εκ Σελλάδων. Δια τους αγώνας του προτείνεται και αυτός δια σιδηρούν εθνόσημον.

 

8. Γεωργάκης Καλαμπόκης. Δια την συμμετοχής του εις τον αγώνα προτείνεται και αυτός δια σιδηρούν εθνόσημον,

 

9. Γιαννάκης Καλαμποκης. Αγωνιστής της Επαναστάσεως προτείνεται δια σιδηρούν αριστείον.

 

10. Φώτιος Καλαμπόκης.Ως αγωνιστής προτείνεται δια το ίδιον εθνόσημον.

 

11. Γιώργος Καλαμπόκης.συγγενής του Γεωργάκη, προτείνεται και αυτος δια την απονομήν σιδηρού εθνοσήμου.

 

12. Νίκος Ράφτης. Υπό του Σκουληκαρίτη οπλαρχηγού Αναγνώστη Οικονόμου προτείνεται κατά το 1844 να του δοθή δια την συμμετοχής του εις τον αγώνα το σιδηρούν Αριστείον.

13. Γιαννάκης Ράφτης. Επροτάθη λόγω δράσεως του δια αργυρούν Αριστείον.

 

Ασφαλώς υπάρχουν και άλλοι πολλοί Σελλαδίτες που έλαβαν μέρος εις την Επανάστασιν του 1821, εις τα έγγραφά των όμως φέρονται ως Αρτινοί, όπως ο Δημήτριος Κουτσοδήμος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αγωνίσθησαν στην Άρταν.

 

 

     

 2006 - 2025 | sellades.com

Η ιστοσελίδα λειτουργεί με χορηγία της Αδελφότητας Σελλαδιτών Άρτας